سبد خرید
راهنمای انتخاب محصولات هایک ویژن

چگونه محصولات هایک ویژن را انتخاب کنیم؟

این مقاله جهت راهنمایی شما کاربران عزیز برای انتخاب محصولات هایک ویژن (خرید دوربین مداربسته، خرید دستگاه های ضبط کننده DVR و NVR) تهیه شده است. کلیه محصولات برند هایک ویژن چندین ویژگی اصلی دارند که شما با توجه به آنها می توانید خرید مناسبی داشته باشید، در این مقاله ابتدا به معرفی دوربین های مدار بسته  خواهیم پرداخت و در بخش بعدی چگونگی انتخاب و خرید دستگاه های رکوردر محصولات هایک ویژن را شرح خواهیم داد.

کدام دوربین مدار بسته هایک ویژن را بخریم؟

برای خرید دوربین های مدار بسته هایک ویژن باید شرایطی را در نظر بگیریم که در این بخش به جزئیات آن ها خواهیم پرداخت:

انواع دوربین های هایک ویژن

سنسور یا حسگر تصویر:

در دوربین های مدار بسته این سنسور ها هستند که نور دریافتی را به سیگنال های الکتریکی تبدیل می کنند. در دوربین های مدار بسته هایک ویژن سنسور CMOS به کار رفته است، این سنسور با توجه به بازدهی بالایی که دارد مورد توجه بیشتر برند ها قرار گرفته و اکثریت آنها از این سنسور CMOS استفاده می کنند، همچنین این سنسور مصرف انرژی کمی را دارد و کاملا به صرفه است.

وجود تصاویر با کیفیت:

واحد اندازه گیری کیفیت در دوربین های مدار بسته مگاپیکسل (MP) است. در دوربین های مدار بسته هایک ویژن کیفیت تصاویر از 1 تا 8 مگاپیکسل ارائه می شود. و این کیفیت در انواع دوربین های هایک ویژن با قیمت های مختلف وجود دارد.

لنز دوربین:

دوربین های مدار بسته سه نوع لنز دارند که شامل: (Fix)، متغیر (Varifocal) و متغیر موتوردار (Motorized) است.

لنزهای Fix به شما اجازه نمی‌دهد طول Focal ، زاویه دید و میزان زوم را تعیین کنید ، در حال که در لنزهای Verifocal این تنظیمات برای شما ممکن است. در انواع دوربین با کاربرد های مختلف لنز های خاص خود به کار رفته است، مثلا برای دوربین هایی که در مکان های کوچک و با زاویه بسته نصب می شوند از لنز لنزهای واید (Wide)  استفاده می شود.

ویژگی دید در شب:

در برخی دوربین ها با به کار بردن تکنولوژی LED های IR ، می توان در تاریکی مطلق هم تصاویر را مشاهده کرد. این ویژگی تقریبا در تمامی دوربین های مدار بسته هایک ویژن به کار برده شده است، منتها بستگی به کیفیت و برد و اندازه پرتاب نور IR دارد.

درجه استاندارد محافظت IP:

زمانی که شما قصد دارید دوربین مدار بسته در محیط باز نصب کنید باید به میزان درجه محاظت دوربین در برابر عوامل بیرونی مانند: گرد و غبار و رطوبت دقت کنید و باید دوربینی را انتخاب کنید که حتما از استاندارد محافظت IP خوبی برخوردار باشد. معمولا دوربین های مدار بسته هایک ویژن با درجه محافظت IP66 و در برخی دوربین ها با درجه محافظت IP67 ارائه می شوند.

چگونه دستگاه DVR مناسبی را انتخاب کنیم؟

در خرید دستگاه های  DVR هایک ویژن نیز هم همانند دوربین های مدار بسته باید شرایطی را در نظر بگیریم که در این بخش به جزئیات آن نیز خواهیم پرداخت:

dvr hikvision

تعداد و اندازه کانال های ورودی تصویر:

تعداد کانال های ورودی یکی از ویژگی های مهم در خرید دستگاه DVR هایک ویژن است که باید بسته به تعداد دوربین های مدار بسته اندازه و تعداد ورودی های دستگاه ذخیره کننده را انتخاب کنیم. در برند هایک ویژن با کانال های ورودی 4، 8، 16، 24 و 32 کانالهوارد بازار می شوند و شما باید بسته به تعداد دوربین های نصب شده؛ کانال مورد نظرتان را برگزینید. فرضا شما 5 عدد دوربین مدار بسته در مکان های نختلف یک فروشگاه نصب کرده اید، برای این تعداد دوربین شما به یک دستگاه ظبط با 8 کانال نیازمند اید.

کیفیت تصاویر ذخیره شده:

دستگاه های ذخیره کننده هایک ویژن همانند دوربین های مدار بسته برند خود با کیفیت های مختلف ( مثلا 2 یا 6 پیکسلی) ارائه می شوند. مثلا دستگاه ذخیره کننده DS-7216HQHI با کیفیت تصویر 3 مگاپیکسل در بازار موجود است.

تعداد هارد دیسک:

یکی از مهمترین مسائل در انتخاب دستگاه ذخیره کننده، تعداد ورودی های sata جهت اتصال هارد دیسک است و شما باید بسته به نیاز خود به این ویژگی اهمیت دهید. معمولا در برند هایک ویژن از دو یا یک پورت sata استفاده می کنند.

تعداد پورت های ورودی و خروجی:

دستگاه های ذخیره کننده معمولا پورت هایی همانند: پورت ورودی میکروفون، پورت USB ،پورت HDMI و دیگر پورت های LAN ،VGA ،RS425  و … است. که با هم شما بسته به نیاز خود به وجود این پورت ها در دستگاه ذخیره کننده اهمیت دهید.

چگونه دستگاه NVR مناسبی را انتخاب کنیم؟

در خرید دستگاه های NVR هایک ویژن نیز همانند دستگاه های DVR و دوربین های مدار بسته هایک ویژن باید شرایطی را در نظر بگیریم که در این بخش به جزئیات آن خواهیم پرداخت:

hikvison nvr

تعداد کانال های صدا و تصویر:

همانند دستگاه های DVR، دستگاه های NVR هم کانال های ورودی خاص خود را دارند و با تعداد 4، 8، 16، 32 و …  وارد بازار می شوند. البته شما باید این نکته را به یار داشته باشید که در دستگاه های NVR به دلیل نبود ورودی صدا، باید از میکروفون استفاده کرد.

پهنای باند :

یکی از اساسی ترین مسائلی که شما باید در هنگام خرید دستگاه های NVR هایک ویژن به آن اهمیت دهید، پهنای باند ورودی است. چون اگر میزان پهنای باید ورودی مصرفی دوربین های مدار بسته بیشتر از پهنای باند ورودی دستگاه NVR باشد، به صورت حتم شما به مشکل خواهید خورد.

ظرفیت و تعداد هارد دیسک:

همانند دستگاه های DVR، این دستگاه ها هم با ورودی ها و تعداد معینی ارائه شده اند؛ و این ظرفیت را شما بسته به نیاز خود انتخاب کنید.

ویژگی POE:

برخی از دستگاه های NVR دارای ویژگی POE هستند. اگر دستگاه NVR شما از نوع POE است، علاوه بر مورد انتقال اطلاعات ؛ می تواند برق مصرفی دوربین ها را نیز تامین کند؛ ویژگی POE در کم کردن هزینه ها به خصوص در پروژه های سنگین و بزرگ نقش به سزایی دارد.

 

شما در هر خریدی به یک سری شاخص ها جهت ارزیابی محصولات احتیاج دارید که با توجه به آنها یک محصول با کیفیت انتخاب کنید، در خرید دوربین های مدار بسته و دستگاه های ذخیره ساز هم این شاخص ها می تواند موارد ذکر شده بالا باشد. امیدواریم از این مقاله استفاده کافی را برده باشید و در خرید محصولات هایک ویژن از آن استفاده نمایید.