سبد خرید

معرفی دوربین های مداربسته هایک ویژن

آشنایی با دوربین مداربسته هایک ویژن

امروزه با روی آوردن مردم برای استفاده از تجهیزات و ماشین آلات، نیازمند یک سیستم ایمنی هوشمند برای کنترل رفت و آمدها و یا رصد کردن کیفیت فعالیت خودرو ها هستیم. برای انجام این مهم معمولاً روی به نصب دوربین های مداربسته می آوریم. امروزه ضرورت استفاده از دوربین های مدار بسته بر هیچ کس پوشیده نیست و تمامی صاحبان کارگاه ها و مشاغل، برای بررسی دقیق امور شرکت ها نیازمند نصب دوربین مداربسته هایک ویژن هستند. لازم است بدانید؛ بهترین راهکار برای افزایش سطح امنیت محل کار، استفاده از دوربین مداربسته هایک ویژن است ولی با توجه به پیشرفت تکنولوژی، دوربین های هایک ویژن از مزایای خاصی برخوردار هستند که در این متن، درباره مزایای این نسل از دوربین های پیشرفته هایک ویژن با شما سخن می گوییم.

با استفاده از دوربین های مداربسته هایک ویژن قابلیت بررسی کیفیت تردد تمامی خودروها با قابلیت شناسایی پلاک و نوع خودرو، همچنین تشخیص چهره افراد را خواهید داشت و محیط های مختلفی از جمله یک اتاق کوچک، پارکینگ منزل و یا محل کار، زوایای مختلف یک کارگاه یا شرکت، شهرک و یا بافت های شهری را می توانید زیر نظر داشته باشید با استفاده از دوربین های مداربسته هایک ویژن، امنیت را برای محل مد نظر تضمین نمایید.

دوربین پلاک خوان چیست؟

آشنایی با دوربین مداربسته هایک ویژن

با توجه به افزایش استفاده مردم از خودروها برای انجام کارهای شخصی و عمومی، نیازها برای نصب دوربین های پلاک خوان هایک ویژن دو چندان شده و از اهمیت بیشتری نسبت به دوربین های معمولی برخوردار است.

دوربین های مداربسته هایک ویژن با استفاده از تکنولوژی Automatic Number Plate Recognitio قادر هستند، پلاک هر نوع وسیله ای را در کمترین زمان ممکن شناسایی کنند، البته لازم به ذکر است که این نوع تکنولوژی فقط مناسب مکان هایی است که تردد خودروها زیاد است و لازم است آن ها را به طور کامل و با دقت فراوان رصد کنیم. دوربین های مداربسته هایک ویژن، پلاک ها را شناسایی می کنند و علاوه بر آن، این قابلیت را دارند که اطلاعات به دست آمده را به صورت یک لیست به شما تحویل دهند که در این صورت، لیستی کامل از تردد خودروها در بازه های زمانی مختلف توسط دوربین های مداربسته هایک ویژن در دسترس شما قرار خواهد گرفت. از جمله اجزای سیستم به کار رفته در دوربین های مداربسته هایک ویژن ، یک نرم افزار انتقال تصویر است که قابلیت پردازش تصویر و تشخیص پلاک را دارد. این مدل از دوربین های مداربسته هایک ویژن، به دوربین های آنالوگ معروف هستند که آمار استفاده از این نمونه از دوربین های هایک ویژن بسیار پایین است. در حالی که دوربین های توربو اچ دی هایک ویژن که از کیفیت بالاتری برخوردار هستند، استفاده بیشتری از این نوع دوربین های هایک ویژن در بین مصرف کنندگان به ثبت رسیده است. همچنین این نمونه از دوربین های مداربسته هایک ویژن قابلیت ضبط فیلم در شرایط نامساعد آب و هوایی و یا در مکان های بسیار کم نور را داشته و به وسیله يک NVR طبقه بندی می شوند.

نصب دوربین مداربسته هایک ویژن

پردازش داده های ضبط شده توسط دوربین های مدار بسته

یکی از مهم ترین ویژگی های دوربین های مداربسته هایک ویژن این است که پس از نصب در محیط، اطلاعات مربوط به پلاک ماشین ها را بررسی نموده پس از آن نیز در هارد دوربین مدار بسته هایک ویژن و یا حافظه خود دوربین هایک ویژن، ذخیره می شود. فیلم های ثبت شده در سیستم کنترلی دوربین مداربسته هایک ویژن، ذخیره شده و با داده های قبلی بررسی می شود.  به همین منوال رفت و آمدها را می‌توانید با ریز جزئیات و به طور مرتب در تمامی ساعات شبانه روز، زیر نظر داشته باشید. دوربین های مداربسته هایک ویژن، به دلیل کیفیت بالا قابلیت عکس برداری را دارند در هر شرایطی را هم دارند که با عکس های به دست آمده قادر به بررسی مشکلات و حوادث در طول شبانه روز هستید. همچنین در صورتی که برای هر یک از وسایل نقلیه مشکلی پیش بیاید، به راحتی می توانید علت را ریشه یابی کنید.

قابلیت دوربین های پلاک خوان

آشنایی با دوربین مداربسته هایک ویژن

یکی از مهم ترین قابلیت های دوربین هایک ویژن، پردازش اطلاعات و ذخیره آن ها در ازدحام و ترافیک های سنگین است. دوربین های هایک ویژن در هر صورت تمامی جزئیات خودروها، همچنین چهره های اشخاص را به صورت زنده زیر نظر می گیرند و با این روش امنیت مشتریان و یا مراجعه کنندگان به پارکینگ و یا محل کارتان را به بهترین نحو تامین می نمایند. با وجود دوربین های مدار بسته هایک ویژن و نصب آن ها در محل کار می‌توانید از بروز مشکلات جدی و ضررهای سنگین مالی جلوگیری کنید. دوربین های مداربسته هایک ویژن می توانند تمامی پلاک ها را در تاریکی شب با کیفیت بالا شناسایی و ذخیره کنند و اطلاعات به دست آمده را در حافظه دوربین هایک ویژن ذخیره نمایند. البته علاوه بر این همه مزایای دوربین های هایک ویژن، یک نرم افزار کاربردی به نام ivms وجود دارد که قابلیت پردازش داده ها و اطلاعات به دست آمده توسط دوربین هایک ویژن را دارد. البته استفاده از نرم افزار مذکور نیازمند آموزش های خاصی است که می توانید برای اطلاعات بیشتر از افراد متخصص هنگام نصب دوربین های مداربسته هایک ویژن سوالات مربوطه را مطرح نمایید. همچنین هایک ویژن می‌تواند در صورت مخدوش بودن پلاک یا در مواردی که وضوح پلاک بسیار کم باشد، به راحتی آن را شناسایی کند. با توجه به این قابلیت دوربین های هایک ویژن، شما می توانید به راحتی تمامی اطلاعات وسیله نقلیه مورد نظر را در نظر بگیرید. از این رو معمولاً در جاده ها، پارکینگ های بزرگ و یا بخش های مختلف سازمان ها، برای شناسایی پلاک ها و زیر نظر گرفتن تعداد تردد ها از دوربین های هایک ویژن استفاده می شود.

قابلیت های دوربین های مداربسته هایک ویژن

ضبط صدا قابلیت ویژه دوربین مداربسته هایک ویژن

 اغلب اوقات برای حل یک مشکل، اعم از تصادف و یا درگیری و …. گواهی فیلم و عکس به تنهایی کفایت نمی کند و برای تکمیل مستندات نیازمند صدای ضبط شده توسط دوربین مدار بسته هایک ویژن هستیم. با توجه به این مهم، شرکت تولید کننده دوربین های مداربسته هایک ویژن تصمیم به تولید دوربین با قابلیت نصب میکروفون گرفت و دو نوع دوربین تولید نمود. نمونه اول تولید شده توسط شرکت هایک ویژن، دوربین هایی هستند که میکروفون، یکی از اجزاء اصلی آن ها است و یا به عبارتی میکروفون سرخود هستند ولی گروه دوم دوربین هایی هستند که قابلیت نصب میکروفون خارجی را دارند و کیفیت صدای ضبط شده در گرو کیفیت میکروفون خارجی است. نصب میکروفون بر روی دوربین های مدار بسته هایک ویژن در تشخیص صدا و هم خوانی با چهره می تواند کمک شایانی به تشخیص عوامل اصلی مشکلات بنماید.

معرفی یکی از بهترین نمونه های دوربین مداربسته هایک ویژن

DS-2CD2543G0-IS

 دوربین  DS-2CD2543G0-IS هایک ویژن می باشد که دارای میکروفون داخلی بوده و صداهای محیط اطراف را می تواند ثبت و ضبط نماید و امنیت محل کار شما را بیش از پیش ارتقا دهد. یکی از بهترین موارد استفاده از دوربین های مداربسته هایک ویژن، در فضای باز و فضاهای پرنور است که می تواند  با کیفیت ترین فیلم ها را ضبط کند. همچنین دوربین های مداربسته هایک ویژن قابلیت اتصال به وای فای را داشته و تصاویر و فیلم های ضبط شده را از این طریق برای شما ارسال می نماید. کیفیت این نسل از دوربین های مداربسته هایک ویژن 4 مگاپیکسل است و همچنین مجهز به سیستم هشدار صوتی نیز می باشد.

معرفی انواع میکروفون های دوربین مداربسته

با توجه به نیازهای اشخاص به دوربین های مداربسته هایک ویژن با قابلیت نصب میکروفون، سه نمونه میکروفون وجود دارد که برای ایجاد امنیت در سطح مغازه پارکینگ و یا محیط های اداری قابل استفاده هستند.

میکروفون سوزنی یا میکروفون مخفی: این نوع میکروفون را به دلیل ساختار ظریف آن میکروفون سوزنی می نامند که بیشتر مناسب مکان هایی است که استفاده آن باید به صورت مخفی باشد.

میکروفون باکس: میکروفون های باکس در یک جعبه مربعی شکل قرار دارند و برای تنظیم حجم صدا یک ولوم بر روی آن تعبیه شده است.

میکروفون گلفی: یک نوع میکروفون سبُک است که برای کارکردن نیاز به ۶ الی ۱۲ ولت برق دارد و دلیل نام گذاری این میکروفون ها، شباهت آن ها به توپ گلف است؛ میکروفون دوربین مداربسته نیز، در این نیم دایره تعبیه می شود.

نحوه نصب میکروفون ها بر دوربین مداربسته

برای نصب میکروفون بر روی دوربین های مداربسته هایک ویژن دو روش وجود دارد که در این قسمت به کیفیت این روش ها می پردازیم:

دوربین مداربسته هایک ویژن تحت شبکه آی پی: برای متصل کردن میکروفون دوربین مداربسته هایک ویژن تحت شبکه آی پی پورتRCA و یا AV بر روی بدنه دوربین تعبیه شده است و یا در برخی دوربین های هایک ویژن یک ورودی جک ۳.۵ میلیمتری وجود دارد. وجود ورودی جک برای این است که دوربین مداربسته هایک ویژن برای ضبط نیازی به برق مستقیم نداشته باشد زیرا برق میکروفون از طریق دوربین هایک ویژن تامین می شود.

دوربین مداربسته آنالوگ هایک ویژن: میکروفون در دوربین های آنالوگ هایک ویژن به طور مستقیم به دستگاه DVRمتصل شده و به این ترتیب تبادل سیگنال بین میکروفون و دستگاه DVR صورت خواهد گرفت. تعداد ورودی های صدا در دستگاه های DVR متفاوت است که شما می‌توانید با توجه به ورودی های صدا نسبت به متصل کردن میکروفون ها به دوربین های مداربسته هایک ویژن اقدام نمایید.

هایک ویژن و انواع دوربین های مداربسته

مشکلات دوربین های مداربسته میکروفون دار

با توجه به نصب میکروفون ها با کیفیت های مختلف قطعاً صدای ضبط شده در تمامی دوربین های مداربسته هایک ویژن یکسان نیست. انتظار می رود در میکروفون های با قیمت های پایین تر و کیفیت های پایین صدای ضبط شده توسط دوربین های مداربسته هایک ویژن مورد پسند شما واقع نشود. البته لازم به ذکر است که کیفیت پایین صدای میکروفون ممکن است از اشکال در سوکت و یا ورودی دستگاه DVR باشد. دوربین های مداربسته هایک ویژن از این مزیت برخوردار هستند که صدا و تصویر محیط را به صورت یکسان در قالب یک فایل ذخیره کنند. بنابراین مشکل عدم تطابق صوت و تصویر حل شده می باشد البته در برخی برندها نیز این مشکل به طور کامل رفع نشده و ممکن است کاربران هنگام استفاده از برندهای دیگر با این مشکل مواجه شوند در حالی که در دوربین های مداربسته هایک ویژن چنین نیست.

آموزش متصل کردن میکروفون به دوربین های مداربسته

برای نصب میکروفون بر روی دستگاه DVR دوربین های مداربسته هایک ویژن، نیازمند یک عدد آداپتور ۱۲ ولت برق، میکروفون، یک کابل برای انتقال صوت ازمیکروفون به دستگاه DVR هستید. به طور مثال در دوربینی که چهار ورودی صوتی داشته باشد شما قادر به نصب ۴ عدد میکروفون هستید. پس از تهیه کردن وسایل مذکور کافی است کابل انتقال صوت را به دستگاه DVR دوربین های مداربسته هایک ویژن متصل کنید. پس از انجام این کار شما باید برای تغذیه میکروفون، آداپتور را به آن متصل کنید تا با اتصال میکروفون؛ برق میکروفونِ دوربین مدار بسته هایک ویژن فعال شود. پس از آن برای معرفی میکروفون به دستگاه DVR لازم است وارد تنظیمات دستگاه DVR شوید و از طریق قسمت stream نسبت به معرفی میکروفون دوربین های مداربسته هایک ویژن اقدام نمایید. البته ممکن است شکل ظاهری تنظیمات، در هر یک از دوربین های مداربسته هایک ویژن متفاوت باشد، ولی رویه معرفی میکروفون ها در تمامی دستگاه های DVR دوربین های مداربسته هایک ویژن یکسان است.

صدای ضبط شده میکروفون

شاید برای کاربران سوال پیش بیاید که دوربین های مداربسته هایک ویژن تا فاصله چند متری را می تواند شنود کنند؟ بدیهی است که اگر در مکانی سر و صدا زیاد باشد، امکان ضبط صدا در فاصله های زیاد نیست ولی در صورتی که مکان آرام باشد صدای ضبط شده از ۶ متری قابل شنود است. همچنین ضبط صحبت های با صدای آرام و یا در گوشی تا فاصله ۲ متری توسط دوربین های مداربسته هایک ویژن قابل شنود است. پس چنانچه صدای فردی که در حال صحبت است در مکانی شلوغ باشد به طوری که یک فرد عادی هم نتواند بشنود، قاعدتاً دوربین مداربسته هایک ویژن هم قادر به ضبط صدا نخواهد بود حتی اگر فاصله ای با دوربین نداشته باشد.

دوربین مداربسته در فروشگاه

آشنایی با دوربین مداربسته هایک ویژن

امکان بررسی انبارهای شرکت ها و تعداد اقلام

یکی از مکان هایی که نیاز مبرم به دوربین مدار بسته هایک ویژن دارد، انبارهای پخش مواد غذایی است که حاوی اقلام هستند. در انبارهای پخش به علت وجود تردد زیاد و یا بازدید برخی از مشتریان، نیروهای بارگیری و … ممکن است برخی اقلام به اشتباه کم و یا زیاد شوند که در این صورت تنها دوربین های مدار بسته هایک ویژن می توانند مشکل به وجود آمده را به بهترین نحو ممکن حل نمایند. دوربین های مداربسته اقلام را با کیفیت بالا ثبت و ضبط می کنند و در صورت کم و کسری و یا وجود اضافات در انبار علت آن را برای شما نشان می دهند. البته در صورتی که از دوربین های مداربسته هایک ویژن میکروفون دار استفاده کنید، می توانید جزئیات مشکل به وجود آمده را با دقت بیشتر بررسی کنید. با کمک دوربین های مداربسته هایک ویژن تمامی مشکلات در کمترین زمان حل می‌شوند. بنابراین نصب دوربین های مداربسته هایک ویژن در انبار ها، خصوصا انبارهای پخش گرم، یکی از الزامات انبارداری و پیشگیری از بروز مشکلات می‌باشد.

بررسی فیلم های ضبط شده

آشنایی با دوربین مداربسته هایک ویژن

برای بررسی فیلم های ضبط شده توسط دوربین های مداربسته هایک ویژن و جدا کردن آن از فیلم کامل، ابتدا باید منوی دوربین مداربسته هایک ویژن را باز کنید و در قسمت play back وارد شوید. با تیک زدن دوربین مشخص کنید که کدام یک از دوربین های مداربسته هایک ویژن را می‌خواهید بررسی کنید و پس از آن تاریخ را وارد کنید و اجازه دهید تا دوربین مداربسته هایک ویژن فیلم مربوطه را جستجو کند. با استفاده از آیتم cut  قسمت مربوطه را برش دهید تا از کل فیلم جدا شود و پس از مشخص کردن پسوند فایل خروجی بر روی آیتم export کلیک کنید. پس از انجام این پروسه شما می توانید قسمت مربوطه را از کل فیلم جدا کنید. به همین سادگی شما قسمت مربوطه را از کل فیلم جدا می نمایید.

فعالیت و فروش شرکت هایک ویژن

هایک ویژن یک برند معتبر با سابقه درخشان است که بیش از 13000 نفر در نیروی انسانی را مشغول به کار کرده است و با 4000 نیروی فعال در بخش توسعه و تحقیق توانسته است خودرا فعال ترین شرکت در بین تولید کنندگان سیستم های تصاویر مداربسته جای دهد. محصولات شرکت هایک ویژن تا کنون به 100 کشور از نقاط گوناگون جهان صادر شده است که خود برگ زرینی برای شرکت هایک ویژن در بین تولید کنندگان دوربین های مداربسته می باشد. هایک ویژن توانست در سال 2017 مبلغی بالغ بر 46 میلیون دلار را به فروش برساند.